Monday, July 12, 2010

Incident in kindy

下午,学校打电话来,说宇泽踢到小朋友牙齿掉。吓了我一跳!
老师说最近宇泽在学校喜欢作弄人,功课也敷衍了事。下午作弄小朋友,那孩子生气还手,他当时站着,一脚踢了过去,正中下巴,接着加了一拳,牙齿掉了下来。还好是乳牙,要不怎么赔人家一颗牙齿啊?可是真的对那孩子的妈妈很不好意识。。
晚上,我让他把经过画给我看,也让他解释事情的经过。可是他说不出为什么这样做。他说:“我只是跟他玩。”

还好,他没有说谎,这一直是我处理孩子过错时最留意的。我相信,只要孩子肯说实话,只要我们之间有坚定的对彼此的信任,任何问题都可以解决,因为我们心中有爱。

我并没有很严厉的打骂他,我觉得它并不是有心或故意的,这是其一。而我觉得这不是解决问题的方法。我不想把孩子从我身边推开。我希望能让他明白道理。可是,我们还是罚了他一个没有玩具、CD和外出的周末。

隔天和朋友说起,朋友的反应是:wah! like gangster man! 我突然愣住了。。不停的问自己,是吗?我的孩子是流氓?我一直非常在意孩子的品格教育,远远胜于我对他们学术学习的要求。今天,我的孩子竟然被说是流氓?坦白说,我知道朋友可能是无心的,可是,我发现自己无法释怀。晚上,我告诉老公,我突然觉得有挫折感,然后,眼泪开始一直掉。现在我写着这一篇稿,眼泪还是不停的掉。

我每一天都在学习做个好妈妈。我知道我以后还会面对很多很多随着孩子年龄增长一直不停的大大小小的问题,好吧。。今天哭完了,我会再努力的!孩子,我们一起努力,面对将来!

2 comments:

~hpfoo~ said...

Dun worry jie jie..I believe that yj doesn't meant it..maybe he just wanna play with his fren n he not really wanna kick his fren..sometimes I play with him also he very "cho lor" hehe..but he not really meant wanna hurt anybody..just play until very siao time he can't control..jie jie actually tell u the truth..I'm very impress n like the way to taught yj n yf..really..coz u teach them with love n care..u explain to them why n talk to them nicely..maybe is bcoz of my mom..correct or incorrect also I will get beaten up..n didn't tell me what happen n why..when I was young I hate my mom..coz she only know how to beat me only..but when I grown up I start to understand that my mom just duno how to show out her love he just use the other way to love me..n she duno how to communicate correctly to me..in future I really wanna learn from jie jie the way u taught yj n yf..hehe..so jie jie dun think n worry too much ya..jia you oh..gambate..

ww said...

haha! talk till so good.. u also seen i scold them and shouting time wat... :P
yala.. ur mom sayang u a lot.. just its the way used by their generation. gd tat u dont hate her anymore.. big gal liao! haha!